Brian Polling

Voor velen komt de vakantieperiode er weer aan, dit laten wij natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan. Afgelopen april hebben diverse providers de tarieven voor bellen en gebeld worden, sms’en en het gebruik van data in het buitenland aangepast in het voordeel van de klant. In deze nieuwsbrief zoomen wij in op de verschillende veranderingen van de tarieven en maken wij duidelijk hoe voordelig telefoniegebruik in het buitenland wordt. Niet alleen zijn de tarieven veranderd, ook op het gebied van wetten en algemene voorwaarden is er het een en ander gewijzigd.

Helaas is er niet alleen positief nieuws te brengen, er wordt ook steeds meer gefraudeerd met mobiele telefonie. Onbekende bellers uit het buitenland kunnen zorgen voor een onaangename verrassing op de maandelijkse factuur. In het artikel over de wangiri-fraude leggen wij uit hoe oplettendheid een rol speelt bij het voorkomen van hoge afrekeningen.

Veel leesplezier!

Brian Polling, brian@pit.nl

Nieuwe tarieven voor zakelijk mobiel gebruik in het buitenland BuitenlandDiverse providers hebben de tarieven voor bellen, sms’en, internetten en gebeld worden in het buitenland aangepast. In het buitenland schakelt een mobiel toestel voor telefoon- en dataverkeer automatisch over op een lokaal buitenlands netwerk. Het gebruik van deze buitenlandse netwerken wordt roaming genoemd. Om gebruik te maken van dit netwerk worden extra kosten in rekening gebracht. De tarieven voor zakelijke roaming bundels veranderen bij zowel KPN, Vodafone als Telfort.
Lees verder


Wees alert! Zak met geldDe laatste tijd gebeurt het regelmatig: je wordt gebeld door een buitenlands nummer, je belt het nummer terug en je ontvangt vervolgens een torenhoge factuur van de telefoonmaatschappij. Deze manier van oplichting, de wangiri-fraude, komt steeds vaker voor. Bij het terugbellen klinkt er een bandje of kiestoon en tegen de tijd dat het besef komt dat er niemand gaat opnemen is het al te laat en zijn de kosten al gemaakt.
Voor providers is het vaak lastig om deze vorm van fraude te voorkomen.
Lees verder

De Wet van Dam verandert
Filler
Wet van Dam

De Wet Van Dam heeft een aantal belangrijke wijzigingen tot gevolg voor zakelijke contracten. De wijzigingen hebben voornamelijk betrekking op de duur van contracten. Stilzwijgende verlengingen zijn niet meer toegestaan, na afloop van een duurcontract valt een klant automatisch in een onbepaalde tijdscontract. Klanten zijn alleen aan een nieuw duurcontract gebonden als zij hier nadrukkelijk mee instemmen.
Lees verder

KPN Zakelijk past algemene voorwaarden aan
KPN logo

Op korte termijn ontvangen alle zakelijke klanten van KPN een brief dat de algemene voorwaarden worden aangepast. Daarnaast zullen enkele tarieven worden verhoogd. Deze aanpassing biedt de mogelijkheid om de vaste telefonie en internetdiensten die afgenomen worden bij KPN onder de loep te nemen en indien gewenst aan te passen. Wilt u na het lezen van de nieuwe tarieven en voorwaarden weten wat dit voor u kan betekenen? Wij kijken graag met u mee. Neem contact op met uw accountmanager of bel met ons 020-6442600.